تلفن پشتیبانی: ۰۲۱‎‑‎ ۹۲۰۰۹۷۵۹ ثبت نام / ورود

ماده 29 قانون جدید و دائمی مالیات بر ارزش افزوده

متن ماده ۲۹ قانون جدید و دائمی مالیات بر ارزش افزوده

پ ‌ـ عوارض سالانه و عوارض سالانه آلایندگی وسائط نقلیه

ماده 29‌ـ عوارض سالانه کلیه وسائط نقلیه اعم از خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت‌ها به‌شرح ذیل تعیین می‌شود:

الف ‌ـ وسائط نقلیه تولید داخل معادل یک ‌درهزار قیمت فروش کارخانه و وسائط نقلیه وارداتی معادل یک و نیم ‌در هزار مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی مشمول عوارض سالانه می‌شوند. مأخذ محاسبه عوارض موضوع این بند مأخذ مذکور در تبصره (1) ماده‌(28) این قانون است.

ب ‌ـ وسائط نقلیه در شهرهای آلوده تا ده¬سال پس از تولید با مأخذ مذکور در تبصره (1) ماده ‌(28) این قانون و معادل یک‌بیستم نرخ‌های مندرج در جدول ماده‌مذکور مشمول عوارض سالانه آلایندگی وسائط نقلیه علاوه بر عوارض موضوع بند «الف» این ماده‌می‌شوند. پس از سال دهم تولید، هر سال به میزان ده‌درصد (%10) به نرخ پایه عوارض آلایندگی وسائط نقلیه مذکور اضافه می‌شود تا حداکثر به دو برابر نرخ پایه افزایش یابد. وسائط نقلیه‌ای که نرخ عوارض سالانه آلایندگی آنها در جدول ذیل ماده‌ (28) صفر می‌باشد، تا سپری شدن پنج‌سال از سال تولید، از پرداخت عوارض سالانه آلایندگی معاف می‌باشند و پس از آن، وسائط نقلیه سنگین با نرخی معادل یک‌دهم نرخ‌های مندرج در ردیف (D) جدول ماده ‌(28) و سایر وسائط نقلیه با نرخی معادل یک‌دهم نرخهای مندرج در ردیف (C) جدول مذکور مشمول عوارض سالانه آلایندگی می‌باشند. در مورد خودروهایی که تولید یا واردات آنها متوقف می‌شود، مأخذ محاسبه توسط سازمان و متناسب با آخرین سال تولید یا واردات تعیین می‌شود. فهرست شهرهای آلوده که وسائط نقلیه با پلاک انتظامی متعلق به شهرهای مذکور مشمول عوارض سالانه آلایندگی می‌شوند، حداکثر تا پایان دی‌ماه هر سال با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و تصویب هیأت وزیران برای اجراء در سال بعد تعیین می‌شوند.

تبصره وزارت کشور مکلف است با ایجاد سامانه الکترونیک متمرکز عوارض سالانه وسائط نقلیه، امکان پرداخت و صدور الکترونیکی مفاصاحساب عوارض موضوع بندهای «الف» و «ب» این ماده‌را برای مالکان و استعلام برخط میزان عوارض پرداخت نشده مربوط به وسائط نقلیه را برای نیروی انتظامی و دفاتر اسناد رسمی فراهم کند.

تبصره پرداخت عوارض موضوع بندهای «الف» و «ب» این ماده‌برعهده مالک است. مالکان وسائط نقلیه مکلفند عوارض‌ مذکور هر سال را تا پایان همان سال پرداخت نمایند. چنانچه مالکیت وسائط نقلیه مذکور پس از سال تولید تغییر نماید، پرداخت عوارض سالانه و عوارض سالانه آلایندگی موضوع این ماده‌از سال انتقال بر عهده مالک جدید است.

تبصره وسائط نقلیه‌ای که گواهی اسقاط دارند، در سال اسقاط، مشمول عوارض بند «ب» موضوع این ماده‌نمی‌شوند.

تبصره کلیه وسائط نقلیه که قبل یا بعد از لازم‌الاجراءشدن این قانون شماره‌گذاری شده باشند نیز مشمول عوارض‌ موضوع این ماده‌می‌شوند.

تبصره ثبت سند انتقال وسائط نقلیه توسط دفاتر اسناد رسمی و یا تعویض پلاک توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (معاونت راهنمایی و رانندگی)، منوط به تسویه عوارض بندهای «الف» و «ب» این ماده‌مربوط به وسائط نقلیه مورد معامله و سایر وسائط نقلیه متعلق به انتقال‌دهنده و انتقال‌گیرنده است.

تبصره 6‌ـ پرداخت عوارض موضوع بندهای «الف» و «ب» این ماده‌هرسال، حداکثر تا پایان همان سال، موجب برخورداری از تخفیف به میزان بیست‌درصد (%20) است.

تبصره 7‌ـ پرداخت عوارض مذکور پس از موعد مقرر مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی معادل ده‌درصد (%10) عوارض سالانه است و در صورت تأخیر بیش از یک¬ماه، علاوه بر جریمه مذکور مشمول جریمه‌ای معادل دودرصد (%2) عوارض سالانه به ازای هر ماه نسبت به مدت تأخیر است.

تبصره 8‌ـ در صورتی که مالک یا مالکان خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت از پرداخت عوارض‌ موضوع این ماده‌به مدت پنج¬سال از سال مالکیت، خودداری نمایند و یا مبلغ عوارض و جریمه پرداخت‌نشده از پنج‌درصد (%5) نصاب معاملات کوچک موضوع جزء (1) ماده ‌(3) قانون برگزاری مناقصات مصوب 1383/01/25، بیشتر شود، نیروی انتظامی موظف است براساس فهرست اعلامی وزارت کشور نسبت به توقف وسائط نقلیه مزبور تا پرداخت بدهی اقدام کند.

تبصره نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و شهرداری‌ها مکلفند امکان دسترسی برخط به پایگاه اطلاعات وسائط نقلیه خود را با رعایت طبقه‌بندی برای وزارت کشور فراهم کنند.

تبصره 10‌ـ وزارت کشور موظف است نسبت به اطلاع‌رسانی در خصوص وظایف و تکالیف مالکان وسائط نقلیه به طرق مقتضی از جمله از طریق ارسال پیامک اقدام کند.

تبصره 11‌ـ آیین‌نامه اجرائی این ماده‌ظرف سه‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون با پیشنهاد وزارت کشور به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

قانون ارزش افزوده

دیدگاه ها

مردم شکست خورده در 1405/02/31 گفت:

جدا از محاسبه غیر منطقی عوارض خودرو که افراد بی سواد و البته با مدرک دکتری تعیین و تصویب کردند ،مضحک تر این هست که عوارض سالیانه به تفکیک قابل پرداخت نیست و سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ و قانون ۲۹ مالیات رو فقط بصورت تجمیع قابل پرداخت هست .این رفتارو فوانین غیر عادلانه با مردم ،فقط باعث افزایش نارضایتی و نفرت خواهد شد.لطفا قانونی برای رها شدن از این نفرت وضع کنید .

ناشناس در 1405/03/18 گفت:

تنها راه خلاصی از این اوباش (که یک مشت بی سوادند و بر مردم کنترل و نظارت دارند ) آنست که هر چه زودتر از شر آنها راحت شویم.

امیر در 1405/02/27 گفت:

برای یک پیکاب دو کابین ۱۶ میلیون از من میخان . خودرو یکسال کارکرد و استاندارد یورو ۶ داره ، کدام آلایندگی ؟ من خیلی جاها اعتراض کردم هیچ کس پاسخگو نیست . دارن کمبود پولشون رو از جیب مردم برمیدارن ، رسما دزدی قانونیه

محمد در 1405/02/23 گفت:

این قوانین ارزش افزوده به ضرر همه مردم است ، چرا در کشوری با حکومت اسلامی ، قوانینی تصویب می‌شود که به ضرر مردم باشه ، مگه حکومت اسلامی نباید به فکر مردم باشه . این قانون ارزش افزوده در حقیقت قانون خالی مردن جیب مردم است

معترض در 1405/02/22 گفت:

کلی هزینه کردم معاینه فنی برتر گرفتم. یه مشت دزد حرومزاده بی وطن از تو ماتحت اجدادشون هر روز یه قانون در میارن که نه وجاهت داره نه استدلال مرتبط. صرفا به سبک و سیاق راهزنان افتادن به جون ملت. اینا حاصل پیوند کفتار و لاشخورن

سعید در 1405/02/21 گفت:

واقعا شرم بر این مدیران مملکتی توی این وضعیت من عوارض خودرو م یک پراید ۲۰ سال کار کر ده شده ۱۶۴۰۰۰ تومان و اون وقت مالیات بر ارزش افزوده براش اومده ۸۰۰ هزارتومان این درد رو باید به کی بگیم اون وقت میگن چرا مردم میان کف خیابون شکایت

تهران در 1405/02/19 گفت:

لعنت بر این حکومت فاسد و دزد. اینکه میگن سندیکای جنایتکاران و فاسدین حاکم اند عین حقیقت هست

علی در 1405/02/18 گفت:

ما دیگه هیچ پولی نداریم، دستتون رو از جیب ما بکشین بیرون دزدهای حرامزاده پست فطرت

روحانی در 1405/02/18 گفت:

مخارج دختر زاکانی تو سوییس باید در بیاید

ناشناس در 1405/02/18 گفت:

من یک حقوق ناچیز می گیرم و مالیات حقوق را برداشت می کنید هر چیزی که خرید می کنیم دوباره بنام ارزش افزوده مالیات می دارید. تا اینجا می شود 20 درصد مالیات، شهرداری برای پسوند و هر کاری برای انجام نمی دهد پول می گیرد. ماده 29 و دزدی از اموال مردم فقیر که صرف عکس های تبلیغاتی برای سیاسیون می کنید نه بازسازی کشور از کجا بیاوریم بدهیم.

ناشناس در 1405/02/17 گفت:

نماینده های ما که یک مشت بی سواد ومفت خورن ومزدور از این قشر احمق چه انتظاری دارید فقط تنها راهش عدم پرداخت این گونه مطالبات بی اساس وبی پایه است همت کنید اطلاع رسانی کرده تا مردم روشن شده وپرداخت نکنند هرکسی پرداخت کنه شریک این دزدان است یا جیره خورن

ناشناس در 1405/02/17 گفت:

واقعا شرم بر تدوین گران این قانون که بصورت جعلی نام نمایندگی این مردم ستمدیده را یدک میکشند و همواره در صحن مشغول عرض اندام برای مردم خودشان هستند! اوف بر اینگونه نماینده های وکیل الدوله که همواره در حال تامین چاله چوله های خزانه از جیب مردم هستند!

م.م در 1405/02/17 گفت:

این قانون ها باعث بد بینی به اسلام میشود

ايرانى در 1405/02/17 گفت:

اسیر مسئولانی هستیم که فقط قوانین میگذارند که جیب مردم را خالی کنندفقط یک سئوال جواب دهند این پول چه هزینه ای برای برطرف شدن آلودگی هوا میشود درحالی که اصل آلودگی خودرو هاو بنزین بی کیفیت است که خود دولت مقصر است بیچاره مردم ایران

محمد در 1405/02/31 گفت:

این دو مورد که اشاره کردید دقیقاً صحیح و اصل مطلبه اگر آلایندگی هم هست از خودروهای بی کیفیت با قیمتهای مسخره نجومی بنزین بی کیفیت میباشد تازه بیماریها گرفتاریهای ناشی از آن و البته لوازم یدکی بی کیفیت هم مزید برعلت هست که باید دولت پاسخگو باشه حالا بابت خودروهای مزخرف و بنزین بی کیفیت تازه جیب مردم رو هم میخوان خالی کنند.

محمد در 1405/02/17 گفت:

این قانون کاملا غیر منطقی است. با وجود این همه ماشین، تهران امسال هواش کاملا سالمه. چون دلیل آلودگی هوا، کارخانه ها و غیره بودن نه ماشین‌ها و سالهاس، هزینه آلودگی هوا رو از ماشین‌ها میگیرن و الان که هوا سالم شده هزینه آلایندگی بیشتر شده؟!

ناشناس در 1405/02/17 گفت:

برای ماشین موهاوی ۲۰۰۹ من ۲۷ میلیون تومن عوارض ماده ۲۹ اومده در صورتی که این ماشین رو من هر سال معاینه فنی برتر میگیرم از خیلی از ماشین های ارزون ترم الایندگیش کمتره!!! من واقعا بر چه اساسی و با چه فرمولی باید قبول کنم که این ۲۷ میلیونو بدم !!

ناشناس در 1405/02/17 گفت:

خودرویی که هنوز ده سالش نشده چرا باید براش یک و هفتصد عوارض ماده ۲۹ بیاد ؟ بخدا بسختی سر برج و به نیمه میرسونیم...

فرهاد در 1405/02/17 گفت:

یعنی مادر تک تک تونو باید سایید با این قوانین شخمی تون

ناشناس در 1405/02/18 گفت:

😃😄😁

ناشناس در 1405/02/18 گفت:

احسنت

جیب زده در 1405/02/17 گفت:

وقتی خود دولت از جیب مردم بصورت قانونی دزدی می کند دیگر شعار مبارزه با دزدها بی معنی است. این یک دزدی قانونی است مرگ بر شما دزدان بی وجدان اگر در عوض این عوارض خیابان ها را درست می کردید باز حرفی نبود اما حیف

ایرانی در 1405/02/16 گفت:

کدوم بیشرفی توی این وضعیت بد معشیتی مردم هر غلطی میکنه و برای مردم مظلوم تعین و پرداخت پول‌های گزاف تصویب میکنه آخه احمق وقتی ماشین را شما مفصدهای اقتصادی اینقدر گرون کردید اون هم آشغال ماشین چطور مردم ماشین صفر بخرن تف به ذات کثیف شما امیدوارم روزی برسه که در دادگاه‌های مردمی به سزای این همه ظلمی که به مردم و فرزندان این مملکت کردین را برسید

پ ز در 1405/02/16 گفت:

ماشین من ۱۰ ساله شده پول اضافه میخواهید تا حقوق جنتی ۱۲۰ ساله و کلی محافظ و خدمه شو بدین ؟؟؟!!!!

پ ز در 1405/02/16 گفت:

ماشین من مدل ۹۵ هستش و کم کارکرد ، ضمن اینکه معاینه فنی از نوع برتر داره (یعنی بدون آلودگی) برای چی باید پول اضافه پرداخت کنم؟ فقط چون ۱۰ ساله رو رد کرده !!!!

ناشناس در 1405/02/16 گفت:

یک مشت دزد بی شرف شدن مدیر و آقا بالاسر مردم . تف به شرف نداشتتون

ناشناس در 1405/02/16 گفت:

انشااله بازنگری صورت گیرد(اصلاح گردد)

سلام در 1405/02/21 گفت:

مانند قوانین زیان بار که برای مردم دردسر و ضرر ایجاد می کند باید حذف شود

ناشناس در 1405/02/15 گفت:

سلام. امروز رفتم عوارض سالانه ماشین بپردازم،۴میلیون وچهارصد هزارتومن شده،ماشین من صفر ،چرا شامل ماده ۲۹شده، ۳میلیون تومن بابت ماده ۲۹ باید بپردازم. چرا?؟؟؟؟؟؟؟؟

ناشناس در 1405/02/15 گفت:

اگرتوان مالی داشتیم خودرو بالای ده سال ساخت سوار نمی شدیم که بخواهیم عوارض اضافه تر بپردازیم لعنت برکسانی که باوضع یک سری قوانین این چنینی اقتصادمردم رابه گروگان می گیرن ونارضایتی عمومی ایجاد می کنن

ع ش در 1405/02/15 گفت:

من یک پژو 206 مدل 1389 دارم و هر سال عوارض ماشین را پرداخت میکردم عوارض سال 1403 ، 258 هزار تومان بود ولی خواستم عوارض 1404 را پرداخت کنم دیدم شده 5 ،6 برابر و من هم پرداخت نکردم و نخواهم کرد ، در کل در یک سال حقوق ما بازنشستگان را زیر سی چهل درصد زیاد میکنند ولی عوارض خودرو را شش برابر کردند.

ناشناس در 1405/02/15 گفت:

ای کاش این همه موشکی که تو خونه های مردم بدبخت خورد میخورد تو این ادارات مفتخور دولتی شهرداری و دارایی و بیمه که هر سال به عناوین مختلف پولهایی از مردم میگیرن الان دارم فکر میکنم این چند ماهی که رفتیم هر شب توخیابون برای چی رفتیم رفتیم که دزدی و بی عدالتی تو این مملکت بیشتر بشه توف به ذات ادمهای نمک نشناس که قدر این مردم و مملکتو نمی دونن

حسین در 1405/02/15 گفت:

مردم،‌ ۱۸ دی اداره مالیات شرق تهران تو چهارراه نظام آباد و سبلان رو آتیش زدن... می دونستن مشکل ها از کجاست!

ناشناس در 1405/02/15 گفت:

مشکل از امثال توئه پول عرعرهای شبانه تو رو دارن از مردم میگیرن

پ ز در 1405/02/16 گفت:

بالاخره مخارج عیاشی آقازاده ها یه جورایی باید تامین بشه ... در سرزمین کفر منتظر ارسال دلار توسط باباهای انقلابی هستند

ویران شده از داخل و خارج در 1405/02/15 گفت:

با این خیابونهای پر از دست انداز و چاله چوله که هر چندوقت یکبار هزینه ی جلوبندی رو دستمون میزاره با این بنزین بی کیفیت که ما تقصیری در آلاینده بودنش نداریم .و ترافیک همیشگی که آلایندگی رو بیشتر میکنه و طراحی های مزخرف خیابون‌ها که باعث طولانی تر مسیرها و در نتیجه آلودگی بیشتر میشه ،باید از خودتون بیشتر عوارض بگیرین و یه چیزی هم به راننده ها دستی بدین تا کجا میخواین به گرفتن این پول‌های حرام که از گلوی مردم بیچاره میزنین ادامه بدین ما نمیدونیم نگران دشمن خارجی باشیم یا شماها که از اون دشمن بی شرف ،بیشتر به مردم ظلم میکنین

بد بخت در 1405/02/15 گفت:

ماشین سمند مدل ۸۷ دارم در سال۱۴۰۴کامل تسویه کردم که بالای ۱۳۰۰ بود دوباره در قانون جدید میگن بالای ۱۷۰۰ باید بدی میگن قانون جدیده .تا کاری نکنید که ثابت کنید حرام زاده هستید نمیتونیم بفهمیم که حرام زاده اید.فلان شده ها بیاد ماشین منو بردارید یه ماشین صفر بدید ماهم اقساطشو پرداخت کنیم نه اینطوری کله پوکهای بی مصرف.

ناشناس در 1405/02/18 گفت:

پاسخ عالی وبجا

گرفتار در 1405/02/14 گفت:

شِبهِ قانونِ مزخرف!!! آخه تو این شرایط حساس همچین داستانی عَلم کردن چه حکمتی داره؟ پدر مردم عادی داره در میاد، این دیگه چه صیغه مزخرفیه به اسم قانون؟ به نظر میرسه نتیجه ای جز نارضایتی عموم مردم به دنبال نداشته باشه!! حذف کنید این راه روش پول کندن رو.

ناشناس در 1405/02/14 گفت:

یعنی چی تا پارسال ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان بود حالا ۱.۶ میلیون اضافه کردید رو چه حسابی من مطمئن هستم هر چی از این پولهای حرام از مردم بگیرید هیچ چبز درست نمیشه فقط نوکر یک مشت دزد در خودرو سازی و دولت شده اید

حسین در 1405/02/14 گفت:

تازه شانس اوردیم جنگ شد، وگرنه از اول فروردین ارزش افزوده رو که ۹ درصد بود و کردنش ۱۰ درصد،‌ می خواستن ۱۲ درصد کنن!

عادل در 1405/02/14 گفت:

لعنت به ذات پلید و خبیث تون که به دزدی از مردم عادت کردین و بجای اینکه از درآمد نفت و گاز و این همه منابع کشور، باعث آسایش مردم بشین، روز به روز حریص تر و به مال مردم، دست دراز تر میشید

ناشناس در 1405/02/14 گفت:

این عوارض ها رو با این مدل پرداخت کنیم سال دیگه باید خونه و ماشین بفروشیم تا عوارض بدیم

ناشناس در 1405/02/14 گفت:

نمایندگان بی سواد منتخب اقلیت یا معنای ارزش افزوده را نمی دانند یا خود را به آن راه زده اند ماشینی که مورد مصرفی است و زیر پای فرد می باشد مگر تغییری در آن ایجاد شده که مالیات ارزش افزوده داشته باد مگر مصرف کننده تولید گراست که مالیات ارزش افزوده دهد آنهم سال به سال بیشتر مگر یک کالای مورد مصرف در طول عمر خود چند بار باید مالیات آنهم به بهانه های مختلف بدهد اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید

ناشناس در 1405/02/14 گفت:

مالیات بر ارزش افزوده را مصرف کننده نهایی باید پرداخت نه تولید کننده تولید کنندگان در حد ارزش افزوده ای که روی محصول شان ایجاد می کنند، مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می نمایند

ناشناس در 1405/02/15 گفت:

حلالت باشه شیری که خوردی

ناشناس در 1405/02/14 گفت:

امروز دیگه از روز قبل پشیمون هستیم که چرا باید زنده بمونیم این قانون من درآوردی که آدم یاد کارتون داروغه میندازه که از مردم پول می‌گرفت میندازه من که راضی نیستم به عنوان یه ایرانی ما چند بار باید مالیات عوارض و ... بدیم مگه چقدر درآمد داریم کسی نیست دلسوز باشه و از حق مردم حمایت کنه.

ناشناس در 1405/02/14 گفت:

خاک بر سر نمایندگان فاسد مجلس که با رای حداقلی وزیر استاندارد به زور وارد مجلس شدند و بخاطر ضعفی که دارند بجای نماینده مردم بودن خود را ننگین دولت و دستگاهها می دانند و به دلیل نفع شخصی خود را نوکردولت و دستگاهها می دانند و برای آنها کار می کنند

ناشناس در 1405/02/14 گفت:

هیچکس نباید پرداخت کنه. تمام

ناشناس در 1405/02/15 گفت:

ماشین رو بفروشی به زور ازت میگیرن نامردا

ناشناس در 1405/02/14 گفت:

واقعا چه حمایتی از قشر ضعیف جامعه میشه این قانونهای من در آوردی فقط برا پر کردن جیب شهرداری چه کار مثبتی انجام می‌دن به هر ارگانی هم شکایت کنی بابت این کلاه‌برداری‌های جدید دست بجایی بند نمیشه چون اونا هم سهم میبرن از این دزدی‌ها هیچ کسم پاسخگو نیست حرومشون بشه

ناشناس در 1405/02/14 گفت:

دوستان فقط موضوع ماشینهای فرسوده نیست، ماشین من تقریبا نو هست مدل 1402 و 5 میلیون عوارض آلایندگی برام اومده . بی شرفها ماشین رو خودتون تولید میکنید،بنزین آشغال هم خودتون تولید میکنید بعد عوارض آلایندگی رو من باید بدم . آخوند و حکومت آخوندی ذاتا دزد و کثافت و لجنه

حامد در 1405/02/14 گفت:

سلام . این چه کاریه آخه . مگه معاینه فنی برای هممین آلودگی نیست که اونم با هزینه تست بالا هر سال قیمت معاینه فنی گرونتر . خجالت هم نمیکشند . باید مردم یه فکری برای این موضوع بکنند . مرکزی جایی باشه که بتونن اعتراض کنن به این قانون طرح ماده 29 مذخرف . حالا میخواییم پرداخت کنیم حد اقل راهی بزارین یکی یکی پرداخت کنیم . یه هو همه عوارض ها رو اجبار به پرداخت میکنین . اگه اوضاع مالیمون خوب بود که این ماشینارو سوار نمیشدیم که اینطور از ما باج بگیرین . جایی رو معرفی کنین بتونیم برای این طرح شکایت کنیم همه اعتراض بکنن این قانون رو بردارن . . آخه وقتی من نمیتونم یه جا همه رو پرداخت کنم چه کار کنم ؟ از اونطرف هم هی بهش جریمه میخوره . خب راهی بزارین بشه یکی یکی پرداخت کنیم که کار به اینجا نرسه

امیدوار در 1405/02/31 گفت:

میشه بفرمایید چه راهی برای اعتراض هست؟! _رای بدیم؟ میشه خاتمی و روحانی و کشته شدگان کوی دانشگاه و .. _رای ندید؟ میشه احمدی نژاد و کشته شدگان جنبش سبز و ... _بگیم گرونه میشه کشته شدگان ۹۸ در اعتراض به قیمت بنزین _خیابون بیایم؟ میشه دهها هزار کشته شده در دی ۱۴۰۴ _تو شبکه های اجتماعی بگیم؟ میشیم عوامل موساد البته کو اینترنت؟!!! سوالم اینه که هنوز فکر می کنید "مردم" از دید حکام فعلی اهمیتی دارند و جایی برای اصلاح و گفتگو وجود داره؟

ناشناس در 1405/02/14 گفت:

ما از سر اجبار و ناچاری ماشینای بالای ده سال سوار میشیم اجباری که شما برامون درست کردین مسئول آلودگی هوا مدیریت نادرست شماست .پول آلایندگیشم از جیب ما ور میدارین ...اگه مدیریت و کشور داریتون درست بود ک الان این وضع زندگیمون نبود خدا ازتون نگذره این پولایی ک ب ناحق میگیرین گریبن گیرتون میشه روزی بترسید از آه مظلوم ..

ایراندخت در 1405/02/13 گفت:

سلام می خواهم بدانم دولت مبنای مالیات را چطوری حساب کرده ؟!! ماشین من مدل 97 هست ، قیمت مالیات را چطوری با تولیدی کارخانه محاسبه می کنید ؟ الان ماشین من 8 سال از تاریخ ساخت آن می گذره ، محاسبه این ماشین با یک ماشین نو کارخانه یکی هست که یک در هزار کارخانه حساب می کنید ؟ آخه می خواهید جیب مردم را بزنید استدلال منطقی تر بیارید . در شرایط جنگ و برکناری مردم از کار و بی پولی به جای اینکه با مردم باشید و کنار مردم مثل همیشه روبروی مردم ایستاده اید و با شمشیر و نیزه از مردم پول می گیرید ؟ برای معاینه فنی هم 363 هزار تومان دادم. یک دکان دیگه هم داخل معاینه فنی راه انداختید که بزرو برگ معاینه فنی که یک کاغذ هست را الکی پرس می کنید یک پول هم برای آن می گیرید . در حالی که یک راننده کیف مدارک منسجم داره نیاز به پرس برگ معاینه فنی نداره . یاد کارتون رابین هود افتاد و داروغه که به زور پول مردم را می گرفت . کی شما می روید. که از دست شما راحت می شویم . کی ایران ما از وجود شما دزدان پاک می شه ؟!!!

ناشناس در 1405/02/13 گفت:

اگر باید این عوارض بند الف و ب ماده ۲۹ را پرداخت کرد، چرا شرایطی برای تعویض خودرو برای مردم ایجاد نمی کنید. البته خودتان هم می دانید با این قیمت های نجومی خودرو مردم توان خرید خودرو جدید ندارند. لااقل اطلاع رسانی درست انجام دهید و مردم را قانع کنید.

مهدی در 1405/02/13 گفت:

اینقدر قانونهای من درآودی درست میکنن اول دولت بیاد ماشینهای فرسوده را با صفر و بصورت وام جایگزین کنه بعد اگر طرف حاضر نشد عوض کنه بیان عوارض اضافی بگیرند از معاینه فنی گرفته ماشینهای قدیمی رو میچاپن تا عوارض خودرو و ......

ناشناس در 1405/02/13 گفت:

دزدها چقدر نگران دزدی دیگران هستند . گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده . شما ها نگران دزدی دیگران نیستید ناراحت این هستید چرا نمیتونید مانندشون دزدی کنید . دیگ به دیگ میگه روت سیاه

ناشناس در 1405/02/13 گفت:

بالاخره باید پول گ…و… ه خوری هاشون رو از یه جا تامین کنن دیگه، مثل همیشه ، مثل دزدهای سر گردنه، دستشون تو جیب مردمه، لعنت بر شما و هر کسی که طرفدار شماست.

امیر در 1405/02/13 گفت:

الان رفتم دیدم ۴ میلیون ماشین ایرانی مدل ۹۵ منو بدهکار کردن مات و مبهوتم تازه ۲.۵ میلیون عوارض امسال آپارتمان پنجاه سال ساخت رو دادم ، خدایا به داد ما برس از دست ظالمان اسلام نما

احسان در 1405/02/13 گفت:

این چه قانون مسخره ایه که حتی اطلاع رسانی هم نشده؟! یه کاری کردین با این مملکت که کسی نمیتونه بعد از 10 سال خودرو عوض کنه! حالا تاوان این بی کفایتی رو مردم باید بدن؟!!!!

ناشناس در 1405/02/13 گفت:

دزدترین و کثیف ترین حکومت تاریخ به بهانه های مختلف دست در جیب مردم میکنید پول عرعرهای شبانه تون رو باید از یه جایی دربیارید

ناشناس در 1405/02/13 گفت:

حکومت آخوندی، دزدترین و حرامزاده ترین و کثیف ترین حکومت تاریخ است پول عرعرهای شبانه تون رو دست میکنید توی جیب مردم درمیارید بی ناموسها

حق در 1405/02/13 گفت:

الودگی هوا برای شهرداری معضل نیست نعمت هست نعمت سرکیسه کردن مردم . سرکیسه کردن مردم با فروش مجوز طرح ترافیک و معاینه فنی و کاسبی با آلودگی هوت و حالاهم این قانون ظالمانه .. امیدوارم خدا یا یکی که دست خدا از استینش بیرون میاد ریشه تون بزنه که کمر مردم و شکستید

ش در 1405/02/13 گفت:

بند الف میگه یک در هزار قیمت فروش کارخانه عوارض خودرو . بند ب هم گفته ۱ بیستم عوارض آلایندگی . ماخذ محاسبه قیمت فروش کارخانه بیست سال پیش یا امسال؟!!! ا کجا قیمت در میارن. جریمه تاخیر هم که باز غیر قانونیه اخیرا که تسری پیدا کرده و جریمه تاخیر پرداخت آب، برق . تلفن و .... اضافه شده و قبلی ها که مالیات و تامین اجتماعی بوده بدون خودش باقیه! چقدر اجحاف در حق مردم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ معنای شعار هموطن رو فهمیدیم .😂

حمید در 1405/02/13 گفت:

با این تورمی که ساختین مردم دیگه نمیتونن ماشین عوض کنن. بعد میخواید از همین مردمی که بدبختشون کردید عوارض آلایندگی و فرسودگی بگیرید؟ اصلا من میخوام ماشینم رو عوض کنم. کارخانه‌های آشغالتون میگن بیا ثبت نام کن تا قرعه‌کشی کنیم. کثافت های دزد چی از جون ملت میخواین؟

ناشناس در 1405/02/13 گفت:

حالا اصل ظالمانگی قانون بماند .... چراغ خاموش رفتن ماهانه هم جریمه تاخیر !!!! بدون اخطار و .... بر باعث و بانیش هزاران بار لعنت

مصطفی در 1405/02/13 گفت:

دزدهای پلید چرا مردم احمق فرض کردید ؟ وقتی معاینه فنی منو مجبور کرد 10 میلیون بدم کاتالیزور عوض کنم که ماشینم الاینده نباشه شما گوه میخورید میگید ماشین الاینده است . الودگی تهران بخاطر کمتریل هست همه هم فهمیدن، فقط توی 40 روز جنگ چون اون هواپیما ها نیومدن سمپاشی کنند روی شهر تهران، هوا تمیز بود...دزدان کثیف امسال سال اخرشماست

کمال در 1405/02/12 گفت:

اقایان فحاشی کار رو درست نمیکنه ، همه ما موظفیم حتما حتما اعتراض سراسری در همین سایت ها که این قانون رو گذاشتن بصورت مکتوب بنویسیم و در مرحله بعد از پرداخت اون امتناع کنیم و از طریق هر مرجع قانونی اعتراض کرده و اقدام کتیم

ناشناس در 1405/02/12 گفت:

لعنت بر شما دزدان سر گردنه!

ناشناس در 1405/02/12 گفت:

براساس بند الف وب ماده ۲۹مالبات برارزش افزوه ده درصد عوارض آلایندگی تصویب کردید خوب شما یا واقعا نفهمید با خوتون و به نفهمی می‌زنید

براساس قانون درست اسقاط درکشورهای توسعه یافته عمر وسایل نقلیه تعریف میشه کارخانه های سازنده هم به دارندگان خودرو پیشنهاد تعویض میدن اما توی این مملکت هزار مسئول بی مسئولیت دوتا خودروساز بی کیفیت وجود داره کاملا دلال که تولید کافی هم نداره که مردم بتونن ماشین شو عوض کنه پول هم میدی ت نوبت می مونی ماشین بهت تحویل نمی دن حالا با کمال پررویی ازت عوارض فرسودگی خودرو مطالبه میکنن وقاحت تا چه اندازه،بنزین بی کیفیت تحویل میدید آلایندگی شو از مردم میخواهید خودرو بی کیفیت می‌سازید عمر اسقاط براش تعریف نمی کنید عوارض فرسودگی شو از مردم میخواهید آخه شما واقعا ایرانی هستید ،فکر نمی کنم آقای مسئول بی مسئولیت خجالت خوب چیزیه لغو این قانون مزخرف بی پایه واساس مورد تقاضاي مردم رنج کشیده وبی پناه این مرزوبوم هست #قدری انسان دوستی وبفکر مردم بودن

محمد در 1405/02/12 گفت:

واقعا متاسفم اگر پول داشتیم ماشینو عوض میکردیم دیگه ماشین بالای ده سال سوار نمی‌شدیم

جالب اینجاست اگر خودرو آلایندگی داره پس چرا رفتم معاینه دو سوت صادر کرد بخدا نه بحث آلایندگی نه جان راننده فقط بحث پوله چون تو همین سال جدید معاینه فنی شده ۵۰۰ تمدید گواهینامه ۱ میلیون اینم عوارضی ، خلافی ها هم که هرسال بروز میشه با تورم بنزین وروغن هم نگو خدایش واقعا کشور ما داره پیشرفت میکنه یا نه کلا به عقب میریم چون باید ماشین فروخت موتور خرید وبعدش دوچرخه و بعد پای پیاده آفرین به قوانین مجلس و مجلسیون که هوای مردم رو دارن

ناشناس در 1405/02/11 گفت:

بلند تر بگیم حیدر حیدر

ناشناس در 1405/02/10 گفت:

ریدم به اون کسی که قانون گذاشته که خودرو رو باید بعد از ۱۰ سال عوض کنی، مگه ما نماینده مجلس اسهالی هستیم که میلیاردی حقوق بگیریم که نه تنها هر ۱۰ سال که هر سال، خودروی جدید بخریم. مملکت شده فقط بچاپ بچاپ از جیب کارگر نه از جیب امثال بابک زنجانی ها و شمخانی ها

ناشناس در 1405/02/09 گفت:

دزدهای بی شرف خداکنه به زودی نسلتون منقزض بشه

محسن در 1405/02/09 گفت:

دست در جیب مردم

ناشناس در 1405/02/09 گفت:

حرمزادگی شاخ و دم نداره، ما غریبه‌ایم، مردم اینا تو لبنان و غزه و عراقن

ناشناس در 1405/02/08 گفت:

با سلام انگار فقط برای پلاکها تهران گرفته میشه

ناشناس در 1405/02/08 گفت:

یعنی دزدی تو روز روشن.. خدا باعث و بانیش رو لعنت کنه

ناشناس در 1405/02/08 گفت:

مرزهای مادرجندگی جابه جا شد

ایرانی در 1405/02/07 گفت:

تف به ذات خرابتون ،حروم زاده ها خرج شمارم ما باید بدیم

ناشناس در 1405/02/07 گفت:

بیشرفهای دزد سرگردنه برای یک ال 90 مدل1387 حدود 5700000 تومان عوارض

ناشناس در 1405/02/07 گفت:

ماشینهای ایرانی که با استاندارد تولید نمی شوند در 10 سال اول الایندگی شون از ماشینهای خارجی با بیش از 10 سال بیشتر است. مرزهای کشور را باز بگذارید تا ماشینهای برقی و هیبرید بیاد هم هواتون کثیف نشه و هم مردم مجبور به پرداخت عوارض الایندگی نشوند

ناشناس در 1405/02/07 گفت:

من از نمایندگان مجلس و سیاسیون یه سوال دارم. آیا اقتصاد کشور و ملت ما اونقدر خوبه که میتونیم هر ده سال ماشین نو بخریم که شما چنین قانونی وضع میکنید؟ درخواست میکنم برای جلوگیری از نارضایتی مردم از اجرای این قانون صرف نظر کنید

محمد در 1405/02/07 گفت:

سئوال اینکه این قانون در چه تاریخی مصوب شده ؟ اساسا طبق قانون آیا شهرداری می تواند قانون وضع کند ؟ تنها راه مقابله با این سیستم دزد که در شهرداری توسط ذاکانی اداره می شود عدم پرداخت میباشد .

آسمان بی رقیب در 1405/02/07 گفت:

چرا هر سال ؟ اگر قانون قانونه که البته عین بی قانونیه و معلوم نیست کدوم 3 درصدی پیشنهاد داده باید یکبار باشه مگه ما هر سال داریم ماشین می خریم که هر سال ارزش افزوده بدیم

اکبر در 1405/02/06 گفت:

واقعا خجالت نمیکشید دزدی میکنید به بهانه های مختلف خاک برسرتون با این قانون های پشمیتون چنر غاز به حقوق ها اضافه میکنید ده برابرشو از مردم به طرق مختلف میگیرید

ای لعنت بر شما دزدها هیچ کس توی این مملکت دل برای این مردم دلسوز نمیسوزه یک مشت بیسواد و دزد تو مجلس قانون تعیین میکنند خداشون که حقوق های آنچنانی دارند از مردم بیچاره میکنند

رضا در 1405/02/06 گفت:

دزد تویی مردک عوارض و به موقع بده تا دردت نگیره در همه جای دنیا باید مالیات و عوارض بدی ، کمتر نق بزنین

ناشناس در 1405/02/10 گفت:

یکی دهن این رضا رو ببنده که مرزهای ادب رو جا به جا کرده کدوم کشور رفتی حالا فاز روشن فکری برداشتی دلمون می خواد اعتراض کنیم دوست داریم نق بزنیم

ناشناس در 1405/02/13 گفت:

رضا .... احمق همینطوری الکی فقط باید چشمتو ببندی و طرفداری نظام ظالم ظلم پرور کنی ؟؟؟؟؟ نمیفهمی چه بلایی دارن سر مردم میارن ؟ نفهم .... بفهم

ناشناس در 1405/02/06 گفت:

دزدزی تو روز روشن؟؟؟؟ پول عربده کشی های شبانه رو می خوان اینجوری از مردم بگیرن، دیگه زورهای آخرتونه پدرسوخته ها

ناشناس در 1405/02/06 گفت:

دقیقا کارتون رابین هود. داروغه مردم فقیر را به صف میکرد، برای پادشاه بچه نهنه مردم رو تیغ میزد. پادشاه هم تو تختش که دورش پر سکه بود انگشتش را مک میزد میگفت مامان و مردم هر روز فقیر تر می شدن. مار هم که اسمش غش غش بود میگفت قربانت بگردم شما چقدر سکه طلا دارید.

ناشناس در 1405/02/05 گفت:

باید پول موشکهاشون رو از مردمش بگیرن دزدهای بیشرف

ناشناس در 1405/02/05 گفت:

حرومزاده های دزد

ناشناس در 1405/02/05 گفت:

قانون و آیین‌نامه کاملا غیر منطقی و بی اساس وضع شده با توجه به عوارض خودرو، هزینه های معاینه فنی، محاسبات نامعلوم ، قیمت خودرو در زمان خرید و استعلام آن با نرخ روز کارخانه و ....

ناشناس در 1405/02/05 گفت:

این آمریکا و اسرائیل کی میاد بزنه.....

ایرانی در 1405/02/04 گفت:

این همه لیست بدهی از کجا اومده. عوارض سال ۱۴۰۳ رو در شهرداری منطقه ۴ پرداخت کردم به من نگفتن بدهی داریم. پس چرا اون موقع نگفتن؟

ناشناس در 1405/02/13 گفت:

از کجا بیاریم بدیم

ناشناس در 1405/02/03 گفت:

دذود بر شما . الان مالیات برای پسماند و املاک ارسال شده با تخفیف در پرداخت . خوب چرا برای خودرو اینکارها را انجام نمیدن .همین کارها را آنقدر در انجام آن اصرار بکنند تا انشاالله شاهد نابودیتان باشیم 🙏

ناشناس در 1405/02/02 گفت:

پرداخت نمیکنم

کنال در 1405/02/12 گفت:

منم اعتراض دارم بابت این قانون کاملا ناحق باید یکی بیاد تو این شرایط سخت پاسخگوی مردم باشه

ناشناس در 1405/02/14 گفت:

👌🏼

مراد در 1405/02/01 گفت:

دزدی جدید حکومت. ماشالا واسه دست کردن تو جیب ملت از هیچ تلاشی فروگذار نمیکنن

شهروز در 1405/02/01 گفت:

کلا این بیناموسا از مردم دزدی نکنن آروم و قرار ندارم

علی در 1405/02/17 گفت:

احسن ، بی وطن و وطن فروش همین افراد‌ند که همه ملت را آواره و بدبخت کردند

کامران در 1405/02/01 گفت:

بی سر و صدا تصویب کردن تا کسی اعتراض نکنه جالبه از سال های قبل تر از تصویب قانون میخوان پول بگیرن دزدی تو روز روشن دیگه وقتی عوارض سالیانه شهرداری میدیم این مالیات الایندگی برا چیه… کارخانه های اطراف کلان شهر ها باعث الودگی هستند همین الان تهران دوماهه هواش صافه خودرو هاش همون خودروعه چرا پس الوده نیست الان؟ هزینه الودگی رو سواری چرا باید بده اونم به این میزان زیاد

ناشناس در 1405/01/30 گفت:

این چه قانونیه که اصلا راجع بهش توضیح ندادن و هیچ کسی خبر نداره و فقط پول میگیرن، این کار واقعا دزدیه، به جای اینکه گره گشایی کنید از زندگی مردم فقط دزدی می‌کنید

ناشناس در 1405/01/30 گفت:

واقعا ی نوع دزدیه

یاشار در 1405/01/30 گفت:

بعد می‌خوایید بشینید بگید چرا مردم خودتون دشمنتون شدن این یه نمونه دیگه شما کثیف ترین حکومت تاریخ بودید.

حق در 1405/02/13 گفت:

اینا ایرانی نیستند

ایرانی در 1405/01/30 گفت:

این قانون نمایش بی حیایی و پر رویی آقایان حاکم است . بعنوان نمونه یک تویوتا کرولا صفر در سال 1386 قیمت 22 میلیون تومان بوده .الان ده درصد خوردرو های بروز ایرانی آلایندگی ندارد. آقایان دزد در اپلیکیشن جعلی شهرزاد امسال و بی اطلاع قبلی طلب 12 میلیون تومان اصل و جریمه دیرکرد بعد از قریب 20 سال میکنند. این ملت کی از دست ظلم این ها خلاص میشود؟

کارن در 1405/01/30 گفت:

صد رحمت به دزدان سر گردنه حکایت از آب کره میگیرن

محمدرضا در 1405/01/29 گفت:

برید خدا رو شکر کنید،هنوز روز خوش ماست فردا از خونه میخوایم بیرون بیایم باید عوارض پرداخت کنیم

ناشناس در 1405/01/29 گفت:

به عناوین مختلف دست در جیب مردم

ناشناس در 1405/01/27 گفت:

تبصره ۱۰ این ماده کجا و چطور اجرایی شده که مردم خبر ندارند؟!

جهانگیر در 1405/01/27 گفت:

به نظرم اشتباه محاسبانی در ماده 29 تورم زا است ضمن اینکه هنوز ماشین هیوندای آیکس 55 با 10سال آلایندگی کمتری با خودروهای نو ایرانی است پس چرا برای یکسال باید 35 میلیون تومان عوارض از هم وطن خود بگیرید؟ چرا اینقدر به مردم خودتان سخت گیری می کنید

بوئین زهرا در 1405/01/29 گفت:

هم وطن ... !!!؟؟؟

شیوا در 1405/02/21 گفت:

سلام واقعا مشخص نیست چطوری محاسبه کردن . ماشین های وارداتی چندین ساله از ماشین های نو ایرانی خیلی بهتر هستند چرا ما باید چندین برابر سالهای قبل عوارض سالیانه بدیم مگه ما مالیات و عوارض ماشین رو زمان ورود پرداخت نکردیم مگه ما باعث گرونی ماشین هستیم که الان باید تاوان بدیم

دیدگاه خود را ثبت کنید


برای دریافت مشاوره تلفنی بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

دریافت مشاوره تلفنی