تلفن پشتیبانی: ۰۲۱‎‑‎ ۹۲۰۰۹۷۵۹ ثبت نام / ورود

سامانه ۱۴۲۰ تامین اجتماعی | سامانه شکایت tamin.ir.1420

در اینجا با معرفی سامانه ۱۴۲۰ تامین اجتماعی در زمینه نحوه دریافت خدمات پشتیبانی و مشاوره بیمه تامین اجتماعی از طریق این سامانه توضیح داده ایم. همچنین به بررسی راه های ارتباطی این سامانه نظیر پورتال اینترنتی و سامانه تلفنی ۱۴۲۰ نیز پرداخته ایم.

ساماه ۱۴۲۰

سامانه ۱۴۲۰ چیست

سامانه ۱۴۲۰، در واقع مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی یا CRM برای ثبت شکایت و نظرات است. هدف این سامانه کاهش مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی است. در این سامانه امکان ثبت و پیگیری درخواست پشتیبانی و همچنین شکایات، انتقادات و پیشنهادات وجود دارد.

سامانه ۱۴۲۰ علاوه بر پورتال اینترنتی، از طریق سامانه تلفنی و پیامکی نیز در دسترس می باشد. در صورتی که در زمینه خدمات تامین اجتماعی نیاز به پشتیبانی یا دریافت مشاوره داشته باشید می توانید با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرید یا از طریق سامانه اینترنتی ۱۴۲۰ درخواست پشتیبانی خود را ثبت کنید.

خدمات سامانه 1420

سامانه ۱۴۲۰، سامانه ارتباط و نظارت مردمی تامین اجتماعی می باشد. با ثبت نام در سامانه 1420 تامین اجتماعی می توانید از خدمات زیر بهره مند شوید :

  • ثبت درخواست پشتیبانی بابت خدمات تامین اجتماعی
  • ثبت شکایت از شعبه تامین اجتماعی یا واحد رسیدگی کننده
  • ارائه پیشنهادات، انتقادات و نظرات
  • کسب اطلاع از مراکز درمانی و بیمه ای
  • درخواست ملاقات با مدیران

ثبت نام و ورود به سامانه 1420

سامانه ۱۴۲۰ نیاز به ثبت نام جداگانه ندارد و در صورتی که قبلا در سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید از طریق همان نام کاربری و گذرواژه می توانید از خدمات سامانه ۱۴۲۰ استفاده کنید.

برای ورود به سامانه ۱۴۲۰ بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

سایت تامین اجتماعی با VPN باز نمی شود. VPN خود را برای ورود به سایت خاموش کنید.

همچنین برای ورود آسان به سامانه ۱۴۲۰، پس از کلیک بر روی دکمه ورود با انتخاب گزینه "ورود از طریق دولت من" می توانید پس از احراز هویت پیامکی به سامانه ۱۴۲۰ وارد شوید.

ورود به سامانه ۱۴۲۰

نحوه ثبت درخواست پشتیبانی خدمات تامین اجتماعی

دریافت خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی، از طریق «سامانه خدمات غیرحضوری» به آدرس eservices.tamin.ir امکان پذیر می باشد. اما چنانچه در دریافت خدمات با مشکلی مواجه شدید که نیاز به پشتیبانی یا پیگیری دارد و می خواهید بدون مراجعه حضوری به تامین اجتماعی به درخواست شما رسیدگی شود، می توانید با شماره ۱۴۲۰ تامین اجتماعی تماس بگیرید یا در سامانه ۱۴۲۰ درخواست خود را ثبت کنید.

برای این منظور پس از ورود به سامانه از منوی خدمات گزینه ثبت درخواست را انتخاب کنید. در فرم ثبت درخواست با درج موضوع، شرح درخواست و شعبه رسیدگی کننده، فرم را تکمیل و بر روی دکمه ایجاد درخواست کلیک کنید.

پس از ثبت درخواست پشتیبانی و دریافت کد پیگیری، برای پیگیری درخواست خود در بالای صفحه بر روی نام خود کلیک کنید و منوی باز شده گزینه "پیگیری درخواست" را انتخاب کنید.

نحوه ثبت و پیگیری شکایت در سامانه 1420

همانطور که مطرح شد یکی از خدمات سامانه ۱۴۲۰ تامین اجتماعی ثبت شکایت می باشد. بنابراین می توان گفت سامانه شکایت تامین اجتماعی همان ۱۴۲۰ می باشد.

برای ثبت و پیگیری شکایات خود از مسئولین شعب و واحدهای رسیدگی کننده، پس از ورود به سامانه از منوی افقی بالای صفحه و از مسیر "نظارت مردمی > سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات و سوت زنی" اقدام به ثبت شکایت نمایید.

ثبت شکایت در سامانه 1420

نحوه پیگیری درخواست در سامانه ارتباطات و نظارت مردمی تامین اجتماعی به این صورت است که پس از ثبت شکایت و دریافت کد پیگیری، در بالای صفحه بر روی نام خود کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه "شکایات" را انتخاب کنید. پس از مشاهده شکایات خود می توانید نسبت به ویرایش اطلاعات و یا پیگیری آنها اقدام نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه شکایت از سازمان تامین اجتماعی بیدبرگ مراجعه کنید.

سامانه تلفنی ۱۴۲۰

پشتیبانی خدمات تامین اجتماعی از طریق سامانه تلفنی ۱۴۲۰ انجام می شود. بعد از تماس با ١٤٢٠ امکان استفاده از خدمات زیر وجود دارد:

  • اطلاع از تاریخ پرداخت ها (به عنوان مثال زمان واریز بیمه بیکاری)
  • ارتباط با کارشناسان بیمه ای
  • ارتباط با کارشناسان درمان
  • استعلام استحقاق درمان

برای دریافت مشاوره بیمه تامین اجتماعی گزینه های مربوط به ارتباط با کارشناسان را شماره گیری کنید.

سوالات دیگر در مورد سامانه ۱۴۲۰

چنانچه در رابطه با سامانه ۱۴۲۰ یا قوانین آن سوال دیگری دارید، می‌توانید با دریافت مشاوره تلفنی از متخصصین بیدبرگ اقدام کنید. متخصصین بیدبرگ با سال ها تجربه، مورد شما را با حوصله کامل به صورت دقیق بررسی می کنند و مواردی که در مورد سامانه ۱۴۲۰ ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند را به شما گوشزد می کنند و راهکارهای تخصصی ارائه می کنند.

نوشته شده توسط:

حسین حسینی تبار

مدیر عامل بیدبرگ

آخرین بروزرسانی: 20-11-1404

دیدگاه ها

تارا در 1405/03/24 گفت:

سلام من بازمانده هستم حقوق منو یکسال قطع کردند. علت هم گفتند یک جا مالیات رد شده واست! اینم شده بهانه ای برای فرار از قول و قردادهای مشخص و رسمی تعیین شده.

ناشناس در 1405/03/24 گفت:

اینهمه گفتید حقوق حداقل بگیران 60 درصد افزایش پیدا می‌کنه با حذف عائله مندی 60 درصد شده. 40 درصد میخواستید مثلاً حقوق حداقل بگیر رو زیاد کنید. خاک عالم بر سر شما! آخه نامردا اونی که همسر داره می‌تونه همسرش بره یه جای دیگه مشغول کار بشه، اون بی سرپرست کجا بره کار کنه حقوق پایینشو جبران کنه؟ مغزتون تاب برداشته خدا ازتون نگذره.

فاطمه در 1405/03/23 گفت:

چرا حق عائله را حذف کردید؟ گرونی را نمی بینید؟ ۶۰ درصد برامون افزایش نیافته با حذف حق عائله افزایش شد ۲۰ درصد. تورو به قران‌ رسیدگی کنید اخه بی عدالتی تا به کی؟

م ب در 1405/03/22 گفت:

واقع چرا ما را اینقدر بدبخت و بیچاره فرض کردین . با 4ت ومان اضافه به حقوق 15800 تومانی بنده نوشتید شما شامل متناسب سازی نمی‌شوید چون با 5500 سال 1401بازنشسته شدید. خدا ازتون نگذره.

عدالت در 1405/03/22 گفت:

این کشور اسلامیه. واقعا یه نفر رفته کارگری و مشاغل سخت که بهش هم تعلق نگرفته و اینکه کارمند و به جای کارگر مشاغل سخت قرار دادند و کارگر و براش کارمند رد کردند. در صورتی که اصلا سواد آنچنانی نداشته طوری که حقوق 30 ساله اش باید می گرفته که 20 ساله می گیره و حتی هیچ اعتراضی هم نیست. واقعا چه امیدی به این کشور و آدم هایش هست چه امیدی که به یک زن بی سرپرست با 20 سال کار سخت رحم نکرده اند و 10سال از حقوقش پایمال و به نفع بقیه تموم شده. چه رسد به متناسب سازی.

مرادی در 1405/03/20 گفت:

واقعا سازمان تامین اجتماعی چه فکری میکنه این احکامو مینویسه بعد سه ماه از سال اومده احکامو صادر کرده؟ این از بی احترامی به قشر بازنشسته و بازمانده بعد اومده حق عائله مندی زنان بی سرپرستو حذف کردن. خب یعنی چی خجالت نمیکشن یه زن بی سرپرست از کجا درآمد داره؟ پارسالم حق اولادو حذف کردن بابا یک فکری به حال این قشر بکنید. چرا توهین بخاطر حق خودشون حق عائله مندی رو برگرونین با تشکر.

مرادی در 1405/03/20 گفت:

واقعا سازمان تامین اجتماعی چه فکری میکنه این احکامو مینویسه بعد سه ماه از سال اومده احکامو صادر کرده این از بی احترامی به قشر بازنشسته و بازمانده. بعد اومده حق عائله مندی زنان بی سرپرستو حذف کرده. خب یعنی چی خجالت نمیکشن یه زن بی سرپرست از کجا درآمد داره؟ پارسالم حق اولاد رو حذف کردن. بابا یک فکری به حال این قشر بکنید. چرا توهین؟ بخاطر حق خودشون حق عائله مندی رو برگرونین با تشکر.

ناشناس در 1405/03/20 گفت:

اگر از روز اول که بیمه پردازی داشتیم پول به انبرنسارا می دادیم ازحقوق بازنشستگی تامین اجتماعی بیشتربود. تامین اجتماعی فقط کلاه برداری و حق و ناحق کردن و بدون خدمات درمانی است.

مرضیه در 1405/03/20 گفت:

این شکایت از طرف کلیه بازنشستگان تامین می باشد. مبنی بر اینکه آیا بازنشستگان کشوری و لشگری و سایر مردم از کالابرگ ناچیز دولت که هزینه مثلا سه نفره برابر با یک حلب روغن هست استفاده می کنند و اینکه قرار بود مبلغ ثابت 1/558/000تومانی به حقوق بازنشستگان اضافه شود که اینهمه تو اخبار مطرح کردند و آخرش گفتند چون این گروه از بازنشستگان دارند سبد کالا میگیرند دیگر این مبلغ اضافه نخواهد شد. این بهانه بسیار مضحک را مطرح نمودند و بسیار بی انصافانه در حق این عزیزان ظلم نمودند.

یک مستمری بگیر بازمانده در 1405/03/20 گفت:

دیروز حکم حقوق و دیدم واقعا شرم اوره حق عائله مندی حذف شده. زنگ زدم 1420میگه چون شما بازمانده مستمری بگیر هستید حذف کردن.

ملت مظلوم و زجر کشیده در 1405/03/19 گفت:

سلام واقعا متاسفم به نحوه عملکرد سازمان تامین اجتماعی باعث بسی تاسف، به جای کمک به بازماندگان تامین اجتماعی که هیچ سرپرستی ندارند، حق و حقوق ناچیز انها را ذایل کرده و برای مصارفی که هیچگونه رضایتی از جانب اشخاص نیست مصرف میشود. سوال : در سال جدید حق تاهل چرا حذف شد؟ و سایر سطوح از هیچگونه مبلغ اضافه ای برخوردار نیست؟ ظلم به مظلوم تا کی؟ ای از خدا بی خبران 😡 لطفا به حق و حقوق بازماندگان رسیدگی شود.

بازنشسته تامین اجتماعی در 1405/03/19 گفت:

فقط بگم خدا لعنت کنه سازمان تامین اجتماعی و مسئولین رو. الهی شرمنده خانواده هاشون بشن با این تورم.

محمدرضا در 1405/03/18 گفت:

مرگ بر سالاری و تیمش، مرگ بر اسدی خائن به بازنشسته ها

کارشناس دیروز ناشناس امروز در 1405/03/16 گفت:

الله یعلم مایسرون ومایعلنون آه مظلوم خانه ظالم را ویران میکند. هرسال به بهانه های غیر موجه در مورد افزایش حقوق ان هم نه برابر تورم، چند درصد از تورم باهزار افسانه وبهانه اندک افزایش با تاخیر چند ماهه پرداخت می شود؟! در صورتیکه امثال من ماهانه معادل یک سکه طلا بدون تاخیر به سازمان پرداخت کردم و در زمان دریافت حقوق قانونی خودمان بیشتر دلهره اضطراب واسترس به اندک پرداختی از جانب مسیولین سازمان نصیب ما بازنشستگان می شود؟! در توان تظلم خواهی میکنیم ومنتظر اسرع الحاسبین و احکم الحاکمین می مانیم؟ برخلاف مرام امام علی(ع) به زیر دستان ظلم می شود و به عهد وفا نمی شود؟ خلف وعده فراوان.

محمدحسین عسگری در 1405/03/15 گفت:

باتوجه به گرانی های سرسام آور خواستم هم پیشنهاد بدم وهم درخواست کنم باتوجه به هزینه های سرسام آور معشیتی وگرونی های بسیار بسیار بالا پس از صدور احکام که قول صدور احکام تا فردا شنبه 16خرداد دادید لاااقل یک ماه از معوقه ها بلافاصله پس از صدور احکام پرداخت کنید. حقیقتا مجبور به قرض کردن شدیم. امیدوارم در مورد اقدام عاجل عاجل عاجل شود. الهی آمین

ناشناس در 1405/03/07 گفت:

پاسخ گویی خوب ولی پیگیری و راهنمایی افتضاح. چند بار زنگ زدم و هیچ‌گونه پیگیری نشده.

علیرضا م در 1404/07/23 گفت:

ممنون از مدیریت و دست اندرکاران بیدبرگ. واقعا دست مریزاد. خیلی سایت خوبی دارین. خدا خیرتون بده

دیدگاه خود را ثبت کنید


برای دریافت مشاوره تلفنی بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

دریافت مشاوره تلفنی